|
Co Biblia mówi o seksualności? |
||||
Księga Rodzaju Pierwszy stosunek seksualny w Biblii: Adam "zbliżył się do swej żony Ewy. A ona poczęła i urodziła Kaina" Rdz 4, 1 "Kain zbliżył się do swej żony, a ona poczęła i urodziła Henocha." Rdz 4, 17 Ale kim była żona Kaina? W każdym razie Kain popełnia kazirodztwo - albo ze swoją matką, albo siostrą. Mieszkańcy Sodomy chcą poswawolić z aniołami - gośćmi Lota. Rdz 19, 5 Lot w zamian proponuje swoje dwie córki - dziewice, by tłum postąpił z nimi jak się mu podoba. Rdz 19, 8 Dobry wybór - św. Paweł uzna Lota za "sprawiedliwego". Córki Lota upijają go winem, a następnie - cóż zrobić... Skoro rzeczywiście nie ma innych mężczyzn w pobliżu... Pamiętajmy - miłość w rodzinie jest ważna! Rdz 19, 31 Jako że Biblia jeszcze nie była cała napisana, przysięgę składało się nie poprzez położenie ręki na Biblii, ale na genitaliach tego, komu przysięgamy. Rdz 24, 2,9 Mądra, miła, inteligentna, wesoła, szczupła, rozmowna, wysoka, ciemnowłosa, etc. Autor Księgi Rodzaju mógł wybrać dziesiątki epitetów, by określić Rebekę. Wybrał: a) piękna, b) dziewica, c) nie obcowała jeszcze z mężem. Skoro b = c, zakrawa to na niejaką obsesję dziewictwem. Rdz 24, 16 Jakub pracował 7 lat, by pojąć za żonę młodszą córkę Labana, Rachelę. Niestety, na noc poślubną Laban zaprowadził mu swą starszą córkę - Leę. Jakub "zbliżył się" do Lei i dopiero rankiem odkrył, że to nie Rachela. Rdz 29, 21 Rachela będąc (chwilowo) bezpłodną podsunęła Jakubowi swoją niewolnicę, Bilhę. Jakub skwapliwie "zbliża się" do niej. Rdz 30, 3-4. Siostra Racheli Lea, podchwyciła ten pomysł i podsunęła Jakubowi niewolnicę Zilpę. Jakub zapewne wychodził z założenia "jak dają to brać, jak biją to uciekać" i prezent przyjął. Rdz 30, 9-10 Nie jestem przekonany, czy w pełni pojmuję tę historię: Rdz 30, 14-16 Jedna żona Jakuba kupuje od drugiej żony Jakuba możliwość przespania się ze swoim własnym mężem (Jakubem). Ceną za jedną noc są mandragory (afrodyzjak). Synowie Jakuba za gwałt na Dinie (swej siostrze) wymordowują wszystkich mężczyzn w mieście. Rabują cały majątek, uprowadzają w niewolę wszystkie kobiety i dzieci. Moim zdaniem trochę przereagowali. Rdz 34, 25-31 "Ruben zbliżył się do Bilhy, drugorzędnej żony ojca swego, i obcował z nią" Rdz 35, 22 Ojciec (Juda) mówi do syna (Onana): weź prześpij się ze swoją bratową, by Twój [zabity przez Boga] brat mógł mieć potomstwo. Onan się wykręca, marnuje swoje nasienie wylewając je na ziemię. Bóg zsyła za to na niego śmierć. Jak widzimy, onanizm, to coś innego, niż zwykło się uważać. Rdz 38, 8-10 Jeśli po śmierci swej żony "zapomnisz nieco o swojej stracie", czemu by nie "zbliżyć się" do nierządnicy? Nawet jeśli jest Twoją synową? Proszę to potraktować poważnie - to ważne wydarzenie! Zarówno Juda (klient), Tamar (nierządnica) jak i poczęty z tego zbliżenia Peres (Fares) są przodkami Jezusa Chrystusa Pana Naszego! Rdz 38, 12-16 oraz Mt 1, 3 i Łk 3, 33. Zob. także Rt 4, 12 oraz 1 Krn 2, 4 Koźlątko ze stada to uczciwa zapłata za "usługę" nierządnicy. Rdz 38, 16-17 Biblia wciąż jeszcze nie była cała napisana, dlatego podobnie jak w Rdz 24, 2,9 Józef złożył przysięgę nie poprzez położenie ręki na Biblii, ale na jądrach ojca swego, Jakuba. Rdz 47, 29 Księga Wyjścia "Nie będziesz cudzołożył" Wj 20, 14 Jeśli uwiedziesz dziewicę nie zaręczoną i będziesz z nią "obcował", masz wnieść stosowną opłatę i wziąć ją za żonę. Jeśli ojciec nie zgodzi ci w/w dziewicy oddać za żonę, tak czy owak opłata się należy. Wj 22, 15-16 Kara za zoofilię - śmierć. Wj 22, 18 Jak widać nierząd można też uprawiać z bogami (ale tylko obcymi). Wj 34, 16 Księga Kapłańska Zmazy nocne są nieczyste. Nawet jeśli się wykąpiesz, wciąż pozostaniesz nieczystym (aż do wieczora). Kpł 15, 16 Stosunki seksualne są nieczyste. Nawet jeśli się oboje wykąpiecie, wciąż pozostaniecie nieczyści. Kpł 15, 18 Jeśli mężczyzna odbędzie stosunek seksualny z kobietą podczas jej okresu, będzie nieczysty przez siedem dni. "Każde łóżko na którym się położy będzie nieczyste." Kpł 15, 24 Rozdział 18 Księgi Kapłańskiej zawiera listę zakazów dotyczących seksualności: Wers 6 - Nie miej stosunków płciowych z krewnymi. Wers 7 - Nie miej stosunków płciowych ani z ojcem, ani z matką. Wers 8 - Nie miej stosunków płciowych z macochą, (bo to tak, jakbyś miał z ojcem [?!?]) Wers 9 - Nie miej stosunków płciowych ze swoją siostrą (córką ojca lub córką matki). A z bratem można? Wers 10 - Nie miej stosunków płciowych ze swoją wnuczką (córką syna lub córką córki). A z wnuczkiem można? Wers 11 - Nie miej stosunków płciowych z córką swojej macochy. A z synem można? Wersy 12-13 - Nie miej stosunków płciowych ze swoją ciotką (siostrą ojca lub matki). Wers 14 - Nie miej stosunków płciowych ze swoim stryjem (bratem ojca) ani z jego żoną. A z wujem (bratem matki) lub jego żoną można? Wers 15 - Nie miej stosunków płciowych ze swoją synową. A z zięciem można? Wers 16 - Nie miej stosunków płciowych ze swoją bratową. A ze szwagrem można? Wers 17 - Nie miej stosunków płciowych z matką i córką, babcią i wnuczką. A z ojcem i synem; dziadkiem i wnukiem można? Wers 18 - Nie miej stosunków płciowych z kobietą i jej siostrą (gdy jej siostra żyje). Z braćmi najwyraźniej można. Rozdział 20 Księgi Kapłańskiej zawiera listę kar za złamanie zakazów z rozdziału 18-tego. Wers 10 - Za cudzołóstwo - śmierć. Wers 11 - Za stosunek płciowy z żoną ojca - śmierć. Wers 12 - Za stosunek płciowy z synową - śmierć. Wers 13 - Za homoseksualizm (gejowski) - śmierć. Wers 14 - Za wzięcie za żonę kobiety i jej matki - śmierć poprzez spalenie w ogniu. Wers 15-16 - Za zoofilię - śmierć. Wers 17 - Za oglądanie nagości swej siostry - śmierć w obecności ludu. Wers 18 - Za stosunek seksualny podczas menstruacji - wykluczenie z ludu. Wers 19 - Za odsłanianie nagości swej ciotki - poniesienie winy (bez szczegółów). Wers 20 - Za obcownie ze swoją ciotką - bezdzietność. Wers 21 - Za obcownie ze swoją szwagierką - bezdzietność. Jeśli w niedzielę "wypłynie z ciebie nasienie" nie powinieneś chodzić do komunii (chyba że podczas wieczornej mszy): " Tak samo będzie z tym, (...) z którego wypłynęło nasienie; (...) nie będzie jadł rzeczy świętych, ale przedtem wykąpie ciało w wodzie. Po zachodzie słońca będzie oczyszczony. Potem będzie jeść rzeczy święte, bo one są jego pokarmem." Kpł 22, 4-7 Księga Liczb "Gdy przebywali w Szittim, zaczął lud uprawiać nierząd z Moabitkami." Lb 25, 1 Wielkie było miłoserdzie Mojżesza - uratował od niechybnej śmierci 32000 dziewcząt. Kryterium wyboru życie lub śmierć było to, czy odbyły już stosunek seksualny, czy też nie. Lb 31, 15-18 Księga Powtórzonego Prawa Podtytuł z Biblii Tysiąclecia "O małżeństwie i rodzinie": Jeśli podczas wojny pokochasz piękną kobietę spośród branek, możesz ją wziąć za żonę; jeśli ją zgwałcisz i przestanie ci się podobać, masz się z nią rozwieść, a nie sprzedać w niewolę. Pwt 21, 11-14 Podtytuł z Biblii Tysiąclecia "W trosce o świętość małżeństwa": "Jeśli ktoś poślubi żonę, zbliży się do niej, a potem ją znienawidzi, zarzucając jej złe czyny (...) jeśli oskarżenie to okaże się prawdziwym, bo nie znalazły się dowody dziewictwa młodej kobiety, wyprowadzą młodą kobietę do drzwi domu ojca i kamienować ją będą mężowie tego miasta, aż umrze" Pwt 22, 13-21 Teraz już wszyscy rozumiemy, jak mamy rozumieć określenie "troskliwy mąż". "Jeśli się znajdzie człowieka śpiącego z kobietą zamężną, oboje umrą: mężczyzna śpiący z kobietą i ta kobieta." Pwt 22, 22 Najpewniej powinniśmy zakładać, że "człowiek śpiący" i "kobieta zamężna" nie są małżeństwem i "spanie" oznacza tu nie "spanie", lecz inną czynność. Ale być może chodzi o to, że spanie w pojedynczym łożu powinno być karane śmiercią. Kobieto! Jeśli jesteś zaręczona i ktoś cię w mieście gwałci, a jesteś niemową, albo właśnie straciłaś głos, albo gwałciciel zakrył ci usta - karą dla ciebie będzie śmierć. Pwt 22, 23-24 Karą za gwałt na polu na kobiecie zaręczonej jest śmierć - tylko dla mężczyzny, dla kobiety już nie. Pwt 22, 25-27 Za gwałt na kobiecie niezaręczonej karą jest 50 syklów srebra dla mężczyzny, zamążpójście dla kobiety oraz ożenek dla mężczyzny. Pwt 22, 28-29 Jeżeli mężczyzna umrze nim urodzi mu się syn, jego brat ma się "zbliżyć" do szwagierki i wziąć ją za żonę. Pwt 25, 5 Księga Sędziów Kobieto! Jeśli twój mąż odda cię grupie rozochoconych mężczyzn, by dokonali na tobie całonocnego gwałtu zbiorowego i masz jedynie siłę, by się doczołgać na próg domu, uważaj. Twój mąż może uznać, że dokonano na tobie tak straszliwej zbrodni, że poćwiartuje cię żywcem na 12 części i roześle je po całym kraju. Sdz 19, 25-29 Księga Rut Jak uwieść mężczyznę? Umyć się, namaścić oraz "odkryć miejsce przy jego nogach". Dalej już mężczyzna "wskaże ci co masz czynić". Rt 3, 3-4 "Rozciągnij brzeg płaszcza swego nade mną". To brzmi zupełnie jak upskirt. Rt 3, 9 Jeden z tych wersetów, które upewniają nas, że Pan jest sprawcą każdego poczęcia. Rt 4, 13 1 Księga Samuela "Elkana zbliżył się do swojej żony, Anny, a Pan wspomniał na nią. Anna poczęła i po upływie dni urodziła syna" 1 Sm 1, 2-19 Kobiety są bezpłodne, bo Pan o nich zapomina. "Pan wejrzał na Annę: poczęła i urodziła trzech synów i dwie córki." 1 Sm 2, 21 Czy Elkana (mąż Anny) w ogóle miał udział w tym poczęciu? "żyli z kobietami, które służyły przy wejściu do Namiotu Spotkania" 1 Sm 2, 22 Hmmm, ponoć nie miało być w Izraelu rytualnych prostytutek. A jednak 4 księgi później dalej są... Kolejny wers (podobnie jak Kpł 22, 4-7), który wyraźnie mówi, że nie można spożywać "chleba świętego", jeśli się współżyło z kobietą. Pamiętajmy o tym, kiedy przystępujemy do Komunii Świętej. 1 Sm 21, 5 2 Księga Samuela Dawid, najważniejszy przodek Jezusa Chrystusa Pana Naszego, uprawia cudzołóstwo z zamężną kobietą - Batszebą. 2 Sm 11, 3-4 Jako karę za uczynki Dawida, Pan, Bóg Izraela, postanawia, że jego syn posiądzie jego żony. 2 Sm 12, 11, 2 Sm 16, 22 Jak się ma to do praw Pana Boga Naszego opisanych wcześniej? Dawid był współczującym małżonkiem. Gdy jego żona cierpiała po stracie dziecka "poszedł do niej i spał z nią" . 2 Sm 12, 24 Syn Dawida - Amnon, gwałci własną siostrę, Tamar. Inny syn Dawida, Absalom następnie go za to zabija. 2 Sm 13, 1-29 Nie wiemy, czy mamy to rozumieć dosłownie, czy też w przenośni. Syn Dawida, Absalom "wszedł do nałożnic swego ojca na oczach całego Izraela". 2 Sm 16, 22 Dziesięć nałożnic, do których "wszedł" Absalom, zostały przeprowadzone do domu pod strażą. Dawid "więcej się do nich nie zbliżał." 2 Sm 20, 3 |
||||
|